Vitamino D svarba organizmui

Julkaissut Karolis Zilinskas

Turbūt visi girdėjote apie D vitamino svarbą mūsų organizmui ir jo trūkumą dažnam lietuviui, o ypatingai žiemos periodu. Daugybė mokslinių tyrimų įrodė D vitamino naudą organizmui bei svarbą organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti.

Rekomenduojame: FEN Vit D

Su D vitamino trūkumu yra siejama ir kai kurios ligos: kai kurios autoimuninės, onkologiniai susirgimai, kaulų retėjimas, depresija. Esant D vitamino trūkumui, taip galimas raumenų silpnumas, nuovargis, dažnas galvos skausmas, organizmo imuniteto nusilpimas, besikartojantys kvėpavimo takų susirgimai, širdies ligų tikimybė. D vitamino stygius ypatingai pasireiškia vyresniame amžiuje, su amžiumi taip pat sunkėja D vitamino pasisavinimas. Tinkamas D vitamino kiekis gali reguliuoti insulino gamybą, magnio, kalcio bei fosforo apykaitą organizme, skatina kalcio pasisavinimą iš virškinamojo trakto. Natūraliai D vitaminą turėtumėme visi gauti iš saulės. Būnant saulėje natūraliai organizmas pats pasigaminą vitaminą D, tačiau trumpos vasaros Lietuvoje, mažas tiesioginių saulės spindulių kiekis neleidžia pasigaminti tinkamam D vitamino kiekiui mūsų organizmuose. Dauguma žmonių tuo metu kai saulė intensyviai šviečia dirba ne lauke, o ofisuose, tad ir tiesioginių saulės spindulių gauna nedaug, o atostogų metu daug kas mėgsta naudoti apsauginius kremus, kurie taip pat neleidžia pasigaminti vitaminui D. Tinkamam saulės kiekiui gauti turėtume bent po 15 min, du kartus per savaitę tarp 10-14 val prabūti lauke ir saulės spinduliai tiesiogiai turėtų pasiekti bent 1/4 mūsų kūnų. Tad galime savęs paklausti ar mums užtenka saulės spindulių ) ir čia kalba tik apie vasaros periodą, o kaip D vitamino organizmui gauti šaltuoju metų laikotarpiu? D vitamino tam tikrą dalį tai pat galime gauti su maistu. D vitamino turi riebus pienas, sviestas, mėsa, riebi žuvis, žuvies taukai, kiaušinių tryniai. Vienas iš efektyviausių būdų tinkamam D vitamino kiekiui palaikyti, vartoti kokybiškus D vitamino papildus ir kartas nuo karto sekti D vitamino koncentraciją atliekant D vitamino tyrimą iš kraujo.


Jaa tämä postaus



Uudempi postaus →